Motorul Otto
Cei patru timpi de functionare ai motorului Otto sunt:
1. primul timp: aspiratia amestecului carburant. Pistonul coboara si prin supapa de admisie SA deschisa, amestecul gazos patrunde în cilindru;
2. al doilea timp: comprimarea amestecului carburant. Când pistonul a atins punctul inferior al cursei sale, supapa de admisie se închide. Pistonul urca apoi si comprima amestecul.
3. al treilea timp: aprinderea (explozia) amestecului si detenta. Când pistonul se afla în punctul superior al cursei sale, bujia Electrica declanseaza o scânteie. Amestecul gazos aflat la presiune si temperatura înalte explodeaza. Prin arderea sa, se obtine un gaz foarte fierbinte si sub presiune foarte înalta care împinge puternic pistonul în jos; este timpul motor, în care se efectueaza lucrul mecanic util.
4. al patrulea timp: evacuarea gazelor arse. Supapa de evacuare SE se deschide si, în urcare, pistonul împinge gazele arse afara. Când pistonul ajunge în punctul superior al cursei, supapa de evacuare se închide, iar cea de admisie se deschide; ciclul reîncepe.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu